چند راه برای اینکه کارمندی خوب و نمونه باشیم - مند خورموج(خلتک)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه ‌هایی برای اینکه کارمند خوبی باشیم
  

چند راه برای اینکه کارمندی خوب و نمونه باشیم

1- سعی کنید خودتان را با رئیستان و حتی سایر کارمندان شرکت که همگی یک هدف واحد را دنبال می کنند وفق دهید و تنظیم نمایید. در این انطباق حق اولویت را به رئیس بدهید یعنی در درجه اول سعی کنید خود را با اهداف و برنامه‌های رئیس همگون ,همساز و منطبق نمایید.

2- درک و آگاهی داشتن از اینکه چگونه مورد ارزیابی واقع خواهید شد و روی این موضوع مثل لیزر تمرکز کنید. توجه داشته باشید که خیلی دقیق بر روی مسائلی همچون: توانای‌یها و استعدادهای خاص خود و نیز رفتارتان و حتی خصوصیات خاصی که دارید تمرکز و دقت داشته باشید، چرا که این موارد مهم در آینده مورد قضاوت قرار می‌گیرند یعنی در طول زمانی که کار می‌کنید توجه داشته باشید که استعدادها و توانایی‌های خود را ارتقاء و پرورش دهید چرا که اگر عملکردتان مثبت و خوب باشد چه بسا از سوی رئیستان مورد تشویق قرار بگیرید.

3- آنچه را که به شما می‌گویند انجام بدهید، یعنی همواره قول و تعهدی را که داده‌اید، مدنظر بگیرید و به آنها عمل کنید. بدقولی و نامنظم بودن به شما ضربه می‌زند.

4- داشتن انرژی مثبت را به خود و همکارانتان توصیه کرده و سرلوحه کارتان قرار دهید. در محیط کار از جمله افرادی نباشید که همواره می‌نالند و شکایت دارند و انتقاد می‌کنند، بلکه سعی کنید در محیط کار نیرو و انرژی مثبت را ترویج دهید. مثبت گرا باشید. همه دوست دارند همکارشان گشاده‌ رو و پرانرژی و مثبت اندیش باشد.

 5- سعی کنید همواره رئیستان از شما راضی و نظرش درباره‌تان مساعد و مثبت باشد، بنابراین همیشه کارتان را دقیق و سر وقت تمام کرده و ارائه نمایید البته در سطحی بالا و حرفه‌ای ، یعنی کارتان را سرسری انجام ندهید.

 6- چنانچه در کارتان و مسئولیتی که بر عهده گرفته‌اید خطا و اشتباهی از شما سر زد، نترسید بلکه به خود ایمان داشته باشید و اعتراف کنید که بلد نبودید و سعی در جهت یادگیری مضاعف دارید، ندانستن عیب نیست، نپرسیدن عیب است.

 7 -  قبل از آنکه محل کارتان را ترک کنید، برنامه روز بعدتان را تنظیم کنید. لیستی تهیه کرده و کارها را به ترتیب اولویت دسته بندی و درجه بندی کنید.

8-وقتی به موقع در محل کارتان حاضر می‌شوید یعنی به شغلتان علاقه دارید و در زندگی شخصی هم فردی با کفایت و لایق می‌باشید 

9 -  جهت طرح سوال و مشکل کاری به طور مداوم مزاحم رئیستان نشوید. چنانچه تصمیم گرفتید برای طرح مشکل نزد رئیستان بروید از قبل در ذهنتان چند راه حل ممکن و پاسخ را که فکر می‌کنید به رئیستان کمک خواهد کرد آماده و زمینه‌سازی کنید.( خلاقیت به خرج دهید)

 

 هکاری در کارهای تیمی و داشتن روحیه اجتماعی

10 - افق فکری خود را وسعت بخشید. در کلاس‌های آموزشی مربوط به شغلتان شرکت کنید و به طور داوطلبانه سعی کنید آنچه را که در این کلاس‌ها آموزش دیده‌اید در محیط کاری خود به اجرا بگذارید.

11- سعی کنید همیشه اطلاعاتتان به روز باشد و از اخبار مهم روز با خبر باشید. این کار را می‌توانید با مطالعه روزانه مطبوعات و مجلات انجام دهید.

 12 -  با تکنولوژی روز همگام و هم‌قدم شوید و اطلاعات علمی خود را نیز به روز نگه دارید.

13 - احترام و وفاداری و صداقت خود را نسبت به رئیستان نشان دهید. هرگز پشت سر او و همکارانتان سخن ناروا و زشت بر لب نیاورید.

14 - تغییر و دگرگونی از عوامل مهم و اجتناب ناپذیر در زندگی هر فردی محسوب می‌شود لذا شما نیز سعی کنید فردی منعطف باشید تا همکارانتان از ایتکه شما خود را با آنها تطبیق داده‌اید لذت ببرند و جوی صمیمی در محل کارتان ایجاد شود.

15 - زمانی که بیمار می‌شوید بالطبع کارایی شما هم کم می‌شود پس سعی کنید همواره در سلامت کامل به سر ببرید تا دیگران جور کار‌های شما را نکشند.

16 - وقتی پا به محیط کارتان می‌گذارید زندگی شخصی خود را پشت در بگذارید. هرگز مسائل و مشکلات شخصی خود را با همکارانتان در میان نگذارید حتی اگر آنها افرادی دلسوز و حساس به نظر برسند. آنها را به عنوان مشاور درمانی خود انتخاب نکنید. چرا که ممکن است این عمل شما در آینده به رابطه شما و همکارتان آسیب و لطمه وارد کند

17 - سعی کنید ساعات بیشتری را به کار خود اختصاص دهید نه اینکه بگویید: «این کاری که شما دارید به من محول می کنید جزء وظایف کاری من نیست پس من انجامش نمی‌دهم.»

 18 - زمانی که رئیس و یا همکارانتان به کمک شما نیاز دارند درنگ نکنید و نشان دهید که شما نیز در کار گروهی سهیم و شریک می‌باشید.

19 -  به کسی اجازه ندهید که فکر کند شما کار می‌کنید چون مجبورید آن کار را انجام دهید بلکه طوری کار کنید که نشانه علاقه قلبی شما به آن کار باشد.




جمعه 91/11/13 | 11:9 صبح | khedri | نظر