معرفی ونقاط دیدنی روستای گلستان ساحلی - مند خورموج(خلتک)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

روستای گلستان در استان بوشهر واز توابع شهرستان دشتی در فاصله 80 کیلومتری شهر خورموج قرار دارد این روستا در آن منطقه به نامهای دیگر نیز شناخته می شود بلنگستان و یا بلنگسو از نامهای دیگر این روستا ست ،این روستا در مجاورت دریای نیلگون خلیج فارس قرار دارد و یک روستای ساحلی به شمار می آید سواحل زیبا و بکر این روستا مثال زدنی است ،این روستا از طرف شرق به کوه و از طرف غرب به دریای خلیج فارس امتداد پیدا می کند . این روستا با 180 خانوار و هزار نفر جمعیت درکنار ساحل خلیج فارس و فاصله روستا تا آب دریا کمتر از 15 متر است ، اب دریا هرسال به روستا نزدیکتر میشود و خانه های نزدیک روستا را تهدید می کند .


لهجه مردم روستا به گویش دشتی که در بعضی از کلمات به گویش تنگستانی نیز صحبت می کنند و میشه گفت چیزی بین گویش دشتی و تنگستونی میباشد ، مردم این روستا به سریع حرف زدن نیز معروفند تا حدی که در بعضی مواقع خود مردم آن روستا کلماتی که بین آن ها رد وبدل میشود را متوجه میشوند و غیر از خود آنها آنجا باشد باید برای او ترجمه شود .

 مردمان این روستا همانند همه جنوبی ها انسانهایی خونگرم و مهمان نوازند کافیست که یک بار از روستا دیدن کنید تا به چشم با این مردم آشنا شوید، خاکی بودن و خوش رویی وساده بودن از ویزگی های مردم این روستاست . اکثر مردم روستا به کار صیادی مشغواند واز دریا که بزرگترین نعمت الهی که خداوند به این منطقه داده امرار معاش می کنند.

 در این روستا مراسمات به طور بسیار با شکوهی برگزار میگردد از ولادت ها وشهادت های ائمه بزرگوارمان گرفته تا جشن ها و مراسماتی که مخصوص ایران اسلامی بزرگ هستش،مراسمات ماه محرم و صفردر روستا بطور خاص و ویژه برگزار می گردد و مراسماتی همچون رحلت امام(ره)، ماه مبارک رمضان ، ولادت ائمه ، مبعث پیامبر اعظم و جشن پیروزی انقلاب اسلامی وعید نوروز از جمله آنهاست .




دوشنبه 92/1/19 | 3:8 عصر | khedri | نظر