رمان هایی که درتابستان رخ می دهند + عکس - مند خورموج(خلتک)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

به گزارش آژانس خبری روز ( دی نا ) به نقل از سایت هنری " ادبیات " ; این سایت به رمان هایی که جریان داستان در فصل تابستان رخ می دهد ، می پردازد .

1. داستان ال . ای از جیمز فری :
جیمز داستان را در لس آنجلس پیش می برد و به توصیفات آنجا می پردازد بدون اینکه با توصیف و شرح زیاد رمانش را تبدیل به یک رمان تاریخی کند .

شخصیت های زیاد با نقش های خاص در داستان وجود دارند ، اما تمام این شخصیت ها تنها یک بار در طول داستان با یکدیگر ملاقات می کنند . شخصیت هایی مانند : اولد جوی ، مادیل ، دیلان یا اسپرانزا .

داستان به تعریف زندگی ساده خانواده می پردازد که چگونه دچار روزمرگی شده اند و در آرزوی شهری بهتر هستند .
این رمان بدون اینکه شما به ال ای ( لس انجلس ) سفر کرده باشید ، شما را به آن فضا می برد و تمام جزئیات شهر را پیش رویتان قرار می دهد.


 

 رمان هایی که درتابستان رخ می دهند + عکس



2. درختان زیتون نِگوس از لورانت گوده :

جریان این داستان در کشور اتیوپی رخ می دهد . چهار مرد با چندین داستان عجیب روبرو می شوند . صداهایی از صحنه های نبرد و جنگ را می شنود ، سربازانی مثله شده ، مرگ های فجیع ، قتل ، ...


تمام این اتفاقات در کشور اتیوپی اتفاق می افتند و فضای این کشور را توصیف می کند . گذر زمان ، تبعید ، قتل در این کشور را به رشته تحریر در می آورد .





 رمان هایی که درتابستان رخ می دهند + عکس


3. روزی که حضرت مریم قدم به ماه گذاشت از رولف بوردیک :

جریان این رمان در کشور بالکان پیش می رود . کشور بالکان از غرب با یونان همسایه است .


رمان به بررسی داستان افرادی با ملیت های مختلف می پردازد ، یونانی ، بالکانی ، انگلیسی و ... . تمام داستان این رمان از جایی شروع می شود که یک ماهواره از کشور روسیه به فضا فرستاده می شود . مردم به این واقعه با دید منفی نگاه می کنند و همین دید منفی در زندگی آنها تاثیر می گذارد . وقایع بد و ناخوشایندی در زندگی اهالی رخ می دهد . مانند اینکه معلم مدرسه خودکشی می کند ، کشیش در سانحه ای کشته می شود و ....


مردم تمام این عوامل و اتفاق های شوم را به دلیل پرتاب ماهواره به فضا می دانند . آنها معتقدند قدیس ( حضرت مریم ) در ماه ساکن است و مایل نیست کسی به محل زندگی وی نزدیک شود .




 رمان هایی که درتابستان رخ می دهند + عکس



4. ارتش عصبانی از فِرد وارگاس :

جریان این داستان همانند داستان های پیشین در فصل تابستان و در نورماند قسمتی از کشور فرانسه رخ می دهد . فِرد برای کمک به یک خانم مسن ناخواسته وارد جریاناتی می شود که در این منطقه رخ می دهد . قتل عام ، کشتن ادم ها در این شهر بسیار ساده است ، فِرد با ارتشی به مقابله با این حوادث برمی خیزد .


گرمای هوا به دلیل فصل تابستان ، در گاهی اوقات بر شدت عصبانیت افراد می افزاید .





 رمان هایی که درتابستان رخ می دهند + عکس



5. استانبول یک داستان بود از ماریو لِوی :

این کتاب به زندگی یک خانواده یهودی می پردازد که در استنابول ساکن شده اند با تمام شرایطی که وجود دارد اما آنها خود را به عنوان اشخاص اروپایی می دانند . افراد خانواده به اصولی که در خانواده حکم فرماست تعهد دارند و هر یک برای دیگری تلاش می کند و ...


این داستان کاملا به تشریح زندگی می پردازد : آن طور که زندگی می کنیم و آن طوری که در آرزوی زندگی هستیم ، واقعیت را می بینیم اما به خیال پردازی های خود ادامه می دهیم . کسی را که باید دوست داشته باشیم نداریم و برعکس به شخص دیگری ابراز علاقه می کنیم .


با خواندن این کتاب نوستالژی بزرگی بر روح خواننده حاکم می شود . جریان این کتاب همانطور که گفته شود در کشور ترک زبان استانبول جریان دارد ، مردمی که شاید کشورشان شکل و شمایل اروپای ها را به خود گرفته باشد اما هنوز احساسات خاصی که در کشور های آسیا وجود دارد در این کشور نیز دیده می شود .




 رمان هایی که درتابستان رخ می دهند + عکس



6. نه اژدها از میشایل کونِلی :

هری بوش نام شخصی است که به یک مرگ در محله ای از هنگ کنک مشکوک می شود . حدس های هری در رابطه با قاتل صحت داشته است و قاتل در پی راه هایی برای مخفی کردن خود از نگاه های سایرین است .


جریان این داستان در هنگ کنک دنبال می شود .




 رمان هایی که درتابستان رخ می دهند + عکس



7. آخرین انسان خوب از ا.جی. کازینسکی :

مردی قاتل در سراسر دنیا به مسافرت می پردازد . به هر نقطه ای که سفر می کند یک فرد را در آنجا به قتل می رساند . افراد متفاوتی مانند : پزشک ، وکیل ، جراح، پلیس و ...


اما در دانمارک و به هنگام ارتکاب جرم و قتلی دیگر دستگیر می شود .


جریان این داستان تنها به یک کشور خاص مربوط نمی شود بلکه در چند کشور اما در یک فصل و فصل تابستان در تمام کشورها مشترک است .




رمان هایی که درتابستان رخ می دهند + عکس



8. فرزندان الکساندر از فرانسوایز شاندرناگور :

الکساندر و کلوپاترا که با نام های هلیوس و سلنه نیز نامیده می شوند . یا نام های خورشید و ماه و ... . این دو نفر در محیطی کاملا شاهانه بزرگ می شوند .


این رمان سرشار از صحنه های خشونت، برده داری،قتل ،قیام ، وحشت، درام می باشد .




رمان هایی که درتابستان رخ می دهند + عکس




9. متاسفم از زوران درونکار :

چهار دوست با یکدیگر یک آژانسی را به نام " ساری به معنای متاسفم " باز می کنند . کار این آژانس بدین ترتیب است که آنها در این آژانس در قبال دریافت مبلغی از مردم با کسانی که در حقشان بدی انجام داده اند تماس می گیرند و عذر خواهی می کنند .


شاید شما خجالت بکشید یا نخواهید به طور مستقیم از دوست ، همسر ، خانواده خود عذر خواهی کنید اما با کمک این آژانس کاری سهل و ساده خواهد بود .


اما روزی آنها در یک دام شیطانی و خطرناک قرار می گیرند و با یک جسد مواجه می شوند و ...





 رمان هایی که درتابستان رخ می دهند + عکس

 

 




دوشنبه 92/8/13 | 6:24 عصر | khedri | نظر