تاریخچه باشگاه های فوتبال - مند خورموج(خلتک)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

باشگاه فوتبال اینتر میلان


اینتر میلان
Logo 420.png
لقب(ها) نراتزوری (سیاه و آبی)
لا بنماتا (محترم)
ال بیسکیونه (مار افعی بزرگ)
بنیانگذاری 9 مارس 1908
ورزشگاه استادیوم جوزپه مه آتزا شهر میلان
گنجایش 82?955 نفر
مدیرعامل Flag of Italy.svg ماسیمو موراتی
سرمربی Flag of Portugal.svg خوزه مورینیو
لیگ سری آ





اینتر میلان یکی از مطرح ترین باشگاه‌های جهان است که چند سالی است قهرمان بلامنازع کشور ایتالیا محسوب می‌شود. اینتر را در دنیای فوتبال با لقب پاتزا اینتر (به معنای اینتر عجیب و غریب) می‌شناسند. دلیل این لقب نتایج عجیب و غریب و شگفت آوریست که اینتر بدست می‌آورد. این باشگاه در میان طرفداران تیفوسی فوتبال در ایتالیا و جهان از محبوبیت جالب توجهی برخوردار است. این تیم تنها باشگاه کشور ایتالیاست که تا کنون به دسته پائین تر سقوط نکرده و در تمامی ادوار سری آ حاضر بوده است. اینتر امسال توانست چهارمین اسکودتوی پیاپی را کسب کند. این تیم با هدایت خوزه مورینیو سرمربی فعلی خود، از حالا چشم به پنجمین اسکودتوی پیاپی و لیگ قهرمانان اروپا دوخته است.

 اطلاعات اصلی باشگاه

تاریخچه

چگونگی تاسیس باشگاه

اولین قهرمانی باشگاه در فصل 1909-1910

سال 1899 در شهر میلان باشگاه کریکت و فوتبال میلان تاسیس شد. این تیم تا سال 1908 توانست سه بار قهرمانی ایتالیا را جشن بگیرد. در این سال، بین سران اصلی باشگاه بر سر استفاده از بازیکنان خارجی اختلاف افتاد تا اینکه طی یک جلسه رسمی، گروهی که اعتقاد به استفاده از بازیکنان خارجی داشتند از این باشگاه جدا شده و نام اینترنازیوناله (به معنای بین المللی) را برای باشگاه خود انتخاب کردند. سیاست اصلی باشگاه از همان ابتدا مبارزه با نژاد پرستی بود. تیم اینتر نازیوناله برای قهرمانی در لیگ ایتالیا تنها 2 سال صبر کرد و در سال 1910 اولین قهرمانی این باشگاه به ثبت رسید.




یکشنبه 91/10/3 | 6:41 عصر | khedri | نظر

 

 روزهای پر فراز و نشیب اینتر

سالهای آغازین برای اینتر بسیار موفق بود. تیم دیگر شهر میلان (آث میلان)، پس از جدایی اینتری ها افت وحشتناکی کرد و بیش از 40 سال در حسرت قهرمانی ایتالیا سوخت تا اینتر چند دهه بدون مزاحمت تیم اول شهر میلان باشد. اما اینتر نیز پس از کسب قهرمانی دوم در سال 1920 دچار افت شد و تا اواخر دهه بیست از کورس قهرمانی دور بود.

 ظهور جوزپه مه آتزا

جوزپه مه آتزا، برترین گلزن تاریخ اینتر

سال 1927 ستاره‌ای به نام جوزپه مه آتزا در اینتر متولد شد. اینتر با اتکا به این فوق ستاره خود دوباره به اوج بازگشت و توانست بار دیگر قهرمانی ایتالیا را از آن خود کند. وی توانست در اولین دوره برگزاری لیگ کشور ایتالیا با نام سری آ، قهرمانی را به اینتر هدیه کند و خود نیز با زدن 31 گل آقای گل اولین دوره برگزاری سری آ شود. مه آتزا بین سالهای 1928 تا 1936 توانست 4 بار آقای گل کشور ایتالیا شود. و همچنین در دو جام جهانی 1934 ایتالیا و 1938 فرانسه، جوزپه مه آتزا قهرمانی جهان را برای کشورش ایتالیا به ارمغان آورد. این بازیکن بزرگ در سالهای آخر بازیگری خود از اینتر جدا شد و بازی در چند تیم دیگر ایتالیا را نیز تجربه کرد ولی در سال آخر دوران بازی خود به اینتر بازگشت تا با پیراهن این تیم از دنیای فوتبال خداحافظی کند. جوزپه مه آتزا در 408 بازی 288 گل برای اینتر به ثمر رساند که رکوردی دست نیافتنی برای او محسوب می‌شود. وی در مقاطع مختلفی سرمربیگری اینتر را نیز بر عهده گرفت و در سال 1979 پس از مرگ وی، شهرداری میلان نام بزرگترین ورزشگاه کشور ایتالیا را از سن سیرو به جوزپه مه آتزا تغییر داد.

 دهه چهل و آغاز دهه پنجاه

اینتر بین سالهای 1940 تا 1950 همیشه یکی از مدعیان قهرمانی سری آ بود اما همیشه در رتبه‌های دوم و سوم قرار می‌گرفت و نمی‌توانست قهرمانی ایتالیا را از آن خود کند. تا اینکه در سال 1952 آلفردو فونی به عنوان سرمربی اینتر برگزیده شد و با متحول کردن تیم توانست دوباره اینتر را به قدرت اول ایتالیا تبدیل کند. او در همان دو سال اول حضور خود دو بار اینتر را صاحب اسکودتو کرد و نتایج جالبی را با اینتر رقم زد. اینتر در مقابل تمامی بزرگان ایتالیا با تعداد گل های فراوان پیروز می‌شد که از بین آنها می‌توان به پیروزی 6-0 مقابل یوونتوس اشاره کرد. دوران نسبتا کوتاه فونی با موفقیت های چشمگیری برای اینتر همراه بود.

 دوران طلایی

در سال 1955، آنجلو موراتی که از مردان سرشناس ایتالیا بود ریاست اینتر را بر عهده گرفت. حضور موراتی در اینتر با پایان دوران آلفردو فونی همراه بود. موراتی در ابتدای حضور خود در اینتر چند مربی عوض کرد تا اینکه تصمیم گرفت هدایت باشگاه را به یک نابغه و تئوریسین آرژانتینی به نام هلنتینو هرارا بسپارد. هرارا در سال 1960 اینتر را تحویل گرفت و شروع به ساختن تیمی جوان و منسجم کرد. تیم او سال اول در رتبه سوم ایتالیا ایستاد، سال دوم نایب قهرمان شد و در سال سوم اسکودتو رو بدست آورد تا نشان دهد تفکراتش در حال به بار نشستن هستند. پس از اولین قهرمانی در سری آ، اینتر سال بعد جام باشگاه‌های اروپا را به دست آورد. فصل بعد هم هرارا برترین سال تاریخ اینتر را رقم زد و تمامی جامهای ممکن را به ارمغان آورد. در آن سال اینتر قهرمان اسکودتو، جام باشگاه‌های اروپا و جام بین قاره‌ای شد. در سال 1966 نیز هرارا دهمین اسکودتوی اینتر را برای این باشگاه به ارمغان آورد. در کشور ایتالیا هر تیمی 10 بار قهرمان این کشور شود یک ستاره روی پیراهن خود درج می‌کند. اینتر در سال های طلایی خود با بازیکنانی نظیر فاکتی، ماتزولا، سوارز و کورسو از بام ایتالیا و اروپا پایین نیامد و دهه شصت میلادی را به عنوان دهه اینتر رقم زد. اینتر در آن سالها 3 اسکودتو و 4 جام بین المللی را بدست آورد و همان زمان بود که به اینتر لقب شکست ناپدیر ها داده شد. لقبی واقعا برازنده این باشگاه و بازیکنان افسانه‌ای آن بود. دوران طلایی هرارا دو سال بعد یعنی در سال 1968 با جدایی آنجلو موراتی پایان پذیرفت.




یکشنبه 91/10/3 | 6:41 عصر | khedri | نظر

 

 پاتزا اینتر (اینتر عجیب و غریب)

سال 1970 اینتر به نایب قهرمانی ایتالیا دست یافت و نقشه‌های زیادی برای فتح جام در فصل آینده کشید، ولی فصل 1970-1971 برای اینتر وحشتناک آغاز شد. شکست های پیاپی ابتدای فصل و بازی های کابوس وار اینتر باعث شد تمامی هوادارن این تیم نه تنها از قهرمانی نا امید شوند بلکه نگران سقوط باشگاهشان به دسته پائین تر باشند. اما بی دلیل نیست که به اینتر لقب پاتزا اینتر داده اند. ورق برگشت و اینتر بردهای خود را آغاز کرد. پیروزی ها پشت سر هم از راه رسیدند و تیم انتهای جدولی ابتدای فصل تبدیل به قدرت اول ایتالیا شد. در پایان فصل، اینتر قهرمان لیگ شد تا نشان دهد از پس هر کار غیر ممکنی بر می‌آید. پس از آن سال بار دیگر اینتر دوران بسیار پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشت، تا اینکه جیووانی تراپاتونی به عنوان سرمربی اینتر انتخاب شد. تراپاتونی با داشتن بازیکنانی بی نظیری همچون لوتار ماتئوس، جوزپه برگومی، آندریاس بره مه، والتر زنگا و نیکولا برتی توانست برترین قهرمانی تاریخ سری آ را با 58 امتیاز(در آن دوران هر برد 2 امتیازی داشت) رقم بزند و سیزدهمین اسکودتو را نصیب اینتر کند. یک سال بعد تیم ملی آلمان به لطف بازیکنان اینتری خود یعنی لوتار ماتئوس، یورگن کلینزمن و آندریاس بره مه توانست یاران مارادونا را فینال جام جهانی شکست دهد و قهرمان جهان شود. در آن بازی ها لوتار ماتئوسآلمان در جام جهانی بود. همان سال فیفا تصمیم گرفت هر ساله بهترین بازیکن جهان راانتخاب کند. لوتار ماتئوس از اینتر اولین کسی بود که جایزه بهترین بازیکن سال جهان را از آن خود کرد. کاپیتان و مؤثرترین بازیکن تیم ملی

سالهای سیاه اینتر

اسکودتوی سیزدهم برای اینتر بسیار نحس بود. پس از آن قهرمانی اینتر تا سالیان زیادی نتوانست قهرمانی ایتالیا را بدست آورد. نفوذ سیاست و مافیا، فوتبال ایتالیا را بسیار کثیف کرده بود، تا جایی که 90? نتایج بازیها پیش از شروع مسابقه تعیین می‌شد. بدترین دوران تاریخ اینتر در این سالها رقم خورد و اینتر در سال 1993-1994 با کسب عنوان سیزدهم در سری آ، بدترین مقام تاریخ خود را بدست آورد و فقط 1 امتیاز تا سقوط به دسته پایین تر فاصله داشت. البته اینتر در دهه 90 سه بار جام یوفا را بدست آورد، ولی کسب این جام نمی‌توانست طرفداران مشتاق اینتر را راضی نگه دارد. ماسیمو موراتی، فرزند پر افتخارترین رئیس تاریخ اینتر این باشگاه را خریداری کرد و سعی کرد با جمع کردن انبوهی از ستارگان دنیای فوتبال نظیر رونالدو، ویری، باجو، زامورانو، باتیستوتا، تولدو، بلان، کاناوارویوونتوس رخ داد که داور مسابقه با تصمیماتی عجیب و باور نکردنی پیروزی را به یوونتوس هدیه کرد. این اشتباهات در دیگر بازی های آن فصل تکرار و در نهایت قهرمانی این تیم در آن فصل شد تا تیم رویایی اینتر در آن سال با وجود قهرمانی در جام یوفا نتواند بر بام ایتالیا بایستد. هر ساله این اتفاقات تکرار می‌شد و در سال 2002 نیز همین مسائل مانع قهرمانی اینتر در سری آ شد. این شرایط تا سال 2006 ادامه یافت. و ... اینتر را به دوران با شکوه خود بازگرداند، ولی تبانی ها چنین اجازه‌ای به این تیم نمی‌داد. جالب ترین تبانی تاریخ ایتالیا در سال 1998 و در مصاف اینتر و

شروعی دوباره

پس از پایان سال 2006، دادگاه ایتالیا که 2 سال به صورت مخفی مکالمات سران باشگا های سری آ را ضبط می‌کرد به تحقیق در مورد فساد و تبانی در فوتبال ایتالیا پرداخت. مکالمات لوچانو موجی مدیر باشگاه یوونتوس با رئیس کمیته داوران و مدارک به دست آمده از باشگاه‌های متقلب ایتالیا تبانی چندین ساله آنها را برملا کرد. در نهایت یوونتوس به جرم فساد و تبانی با داوران به دسته پائین تر سقوط کرد و 2 قهرمانی آخر این تیم پس گرفته شد. باشگاه‌های میلان، لاتزیو و فیورنتینا هم با کسر امتیاز روبرو شدند. جدول ایتالیا در سال 2006 تغییر کرد و یوونتوس به قعر جدول سقوط کرد. اسکودتوی سال 2006 نیز به تیم اول جدول جدید یعنی اینتر داده شد. شاید این حکم برای چند دهه تبانی در فوتبال کم بود، اما حداقل باعث شد تا بار دیگر فوتبال ایتالیا در فضایی سالم تنفس کند.

جاچینتو فاکتی



یکشنبه 91/10/3 | 6:40 عصر | khedri | نظر

باشگاه فوتبال آرسنال

باشگاه فوتبال آرسنال
نشان باشگاه آرسنال
لقب(ها) توپچی‌ها
بنیانگذاری 1886
ورزشگاه هایبری (قدیم)

استادیوم امارات (جدید)

گنجایش 60،000
مدیرعامل Flag of England.svg پیتر هیل‌وود
سرمربی Flag of France.svg آرسن ونگر




باشگاه فوتبال آرسنال یکی از باشگاه‌های حرفه‌ای فوتبال انگلیس است که در شمال لندن واقع شده. هدایت این تیم را در حال حاضر آرسن ونگر‌ فرانسوی بر عهده دارد.آرسنال یکی از قدرتمند ترین تیم های انگلیسی به شمار می‌آید.این تیم یکی از پرطرفدار ترین تیم های اروپایی نیز هست.آرسنال تنها تیمی است که رکورد قهرمان شدن بدون هیچ شکستی را در یک فصل دارد.


 آرسنال در یک نگاه

باشگاه فوتبال آرسنال در سال 1886 در محله وول ویچ واقع در جنوب شرقی لندن شکل گرفت. پس از انتقال باشگاه به هایبری واقع در شمال لندن در سال 1914 ، آرسنال به عنوان نام تیم آنها برگزیده شد. باشگاه لندنی در سال 1891 حرفه‌ای شد و در سال 1904 به دسته یک راه یافت. توپچی‌ها تا انتهای فصل 05-2004 ، 79 فصل متوالی در لیگ یک و لیگ برتر حضور داشته و موفق به کسب 13 قهرمانی شده‌اند. آنها با جرج گراهام 6 جام مهم را در نه سال (87-1986 تا 95-1994) فتح کردند. در سال 1996 ، آرسن ونگر فرانسوی هدایت توپچی‌ها را به عهده گرفت. در کنار او آرسنال توانست به سه عنوان قهرمانی در سال‌های 1998 ، 2002 و 2004 دست یابد. آرسنال فصل 06-2005 توانست با انجام بازی‌های درخشان به فینال جام باشگاه‌های اروپا راه یابد، اما مغلوب بارسلونا شد و به عنوان نایب قهرمانی این جام رضایت داد. توپچی‌ها در فصل گذشته لیگ برتر نتوانستند به عنوانی بهتر از چهارمی دست یابند.

تاریخچه

مقدمه

شهر زیبا و صنعتی لندن ، از جمله شهرهای متمدن وقدیمی اروپا به شمار می‌آید و مردم این شهر همواره به ورزش فوتبال علاقه فراوانی دارند. از این رو تیمهای زیادی در این شهربه وجود آمدند . یکی از این تیم‌ها ، تیم پرافتخار آرسنال است.

آرسنال در گذر زمان

با 13 قهرمانی لیگ و 9 جام حذفی آرسنال را باید یکی از نامهای بزرگ در فوتبال انگلیس به شمار آورد. در این ادعا هیچ شکی وجود ندارد.

داستان زندگی آرسنال در سال 1886 و با نام باشگاه دایال اسکوئر (FCDial Square) آغاز شد، تیمی متعلق به کارخانه اسلحه سازی سلطنتی در جنوب شهر لندن. از همان زمان لقب تفنگداران «The Gunners» به این تیم اطلاق شد، اما مدتی بعد نام تیم وولویچ اف سی آرسنال ، تغییر یافت. تیم در سال 1891 حرفه‌ای شد و 2 سال بعد به لیگ انگلیس پیوست.

در سال 1904 آرسنال به دسته اول لیگ راه یافت ، اما نتوانست در این دسته باقی بماند.

در فصل 14-1913 باشگاه به حاشیه شمال رودخانه تایمز و منطقه هایبری تغییر مکان یافت و نام آن به آرسنال تغییر پیدا کرد. نامی که امروز نیزعلاقه مندان فوتبال ، تفنگداران را به آن می‌شناسند.

در سال 1919 آرسنال بار دیگر به دسته اول بازگشت و تاکنون موفق شده خود را حفظ کند. این رکوردیست که هنوز در فوتبال انگلیس دست نخورده باقی مانده‌است و هر سال به قدمت آن افزوده می‌شود. 6 سال بعد دومین اتفاق مهم پس از صعود به دسته اول برای آرسنال اتفاق افتاد. در سال 1925 هربرت چاپمن به سمت مربیگری آرسنال منصوب شد و او اولین دوره بزرگی را برای این تیم لندنی به ارمغان آورد.

چاپمن که پیش از آن تیم هادرزفیلد تاون را به 3 قهرمانی پیاپی در لیگ رسانده بود، این عملکرد درخشان را در آرسنال تکرار کرد. پس از قهرمانی درجام حذفی در سال 1930 که با فتح لیگ در12 ماه بعد پیگیری شد، آرسنال با رکورد هادرزفیلد برابری کرد. چرا که قهرمانی در سالهای 1933 تا 1935 نیز به دست آمد. بجز این افتخارات چاپمن انقلابی تاکتیکی را در آرسنال و لیگ انگلیس با استفاده از سیستم W-M به وجود آورد. مرگ این مرد بزرگ در سال 1934 آرسنال را بهت زده نمود و به هرحال جرج آلیسون جای او را پر کرد.

در زمان مربیگری آلیسون و با حضور مهاجمی چون « تد دراکی» درسالهای 1936 و 1938 به ترتیب جام حذفی و لیگ فتح شد و پس از جنگ جهانی دوم 2 عنوان دیگر در سالهای 1948 و 1953 نصیب آرسنال شد که دومی با تفاضل گل بهتر نسبت به پرستون نورث اند به دست آمد. به علاوه جام حذفی 1950 نیز به افتخارات سرخپوشها افزوده شد. آرسنال تاکنون 12 بار قهرمان جام قهرمانان انگلیس نیز شده‌است.

پس از نیم دهه سکون، بار دیگر در زمان «برتی می‌روند» اوج گیری آرسنال آغاز شد . لندنی‌ها در سال 1970(5 سال پس از انتخاب می) جام بین شهرهای فیزرکاپ که در ابتدا جام یوفا با این نام برگزار می‌شد را فتح کردند . یک فصل بعد آرسنال لیگ و جام حذفی را تواماً به دست آورد ، اما دوباره دوران رخوت فرا رسید و تمام تلاش تیم تا پایان این دهه یک قهرمانی جام حذفی 1979 آن هم با پیروزی دلچسب برمنچستر یونایتد را به همراه داشت.

سرانجام دراوایل دهه جدید سران و مسئولان باشگاه آرسنال با ساخت یک استادیوم بزرگتر که دارای امکانات بیشتری نسبت به هایبری باشد موافقت کردند و مقدمات آن را برپا نمودند. آرسنال این ورزشگاه را با مشارکت شرکت هواپیمایی امارات ساخت.

8سال انتظار دیگر آرسنالی‌ها، آغاز دوران طلایی دیگری را این بار به رهبری جرج گراهام به همراه داشت. قهرمانی جام اتحادیه با پیروزی بر لیورپول حاصل شد. اما یک پیروزی احساسی تر با گل دقیقه آخر مایکل توماس درآنفیلد، پیروزی( دو بر صفر) دیگری را برای آرسنال به ارمغان آورد تا آنها در آخرین لحظه قهرمانی لیگ در سال 1989 را از لیورپول بربایند. تیم گراهام در سال 91 قهرمان لیگ، درسال 93 دو جام و در سال 94 قهرمان جام یوفا شد.

توپچی‌ها

بعد از جدایی گراهام، آرسن ونگر رهبری آرسنال را در آستانه قرن جدید پذیرفت.

مرد فرانسوی با آوردن ستارگان متعدد بین المللی و از جمله هموطنانش امانوئل پتی، پاتریک ویه را و تیری آنری به هایبری ، از سال 2000 به بعد 6 قهرمانی را نصیب باشگاه کرد.

آرسنال در این چند سال اخیر با درخشش ستارگان انگلیسی خود همچون دیوید سیمن (دروازه بان افسانه‌ای آرسنال و تیم ملی انگلیس) ، تونی آدامز( مدافع مستحکم آرسنال و انگلیس) ، دیوید پلات (گلزن بزرگ فوتبال انگلیس) ، یان رایت ( گلزن سیه چرده تیم ملی انگلیس) و ستارگان خارجی مانند دنیس برگکمپ و مارک اورمارس (هلند) ، پاتریک ویرا، امانوئل پتی ، سیلوین ویلتورد ، تیری آنری ، نیکولاس آنلکا و رابرت پیرس(فرانسه) ، فردریک لیونبرگ ( سوئد) در میادین مختلف انگلیس و اروپایی درخشیده‌است.

تاکنون مردان ونگر به رغم شایستگی نتوانسته‌اند در رقابتهای حرفه‌ای اروپا موفق باشند. تیم صاحب سبک ونگر در این سالها تنها به یک فینالیست بودن جام برندگان اروپا در سال 2006 دلخوش کرده‌است.

در این فصل آرسنال با استفاده ازنامدارانی چون فرانسسک فابرگاس، رابین فان پرسی ، امانوئل آدبایور، آندری آرشاوین ، توماس روسیچکی و تئو والکات و تاکتیکهای فنی و روانی آرسن ونگر سعی در قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی انگلیس و درخشش در جام قهرمانان اروپا را دارند.

 

بازیکنان معروف




یکشنبه 91/10/3 | 6:34 عصر | khedri | نظر

           رئال مادرید

باشگاه فوتبال رئال مادرید
REALMA~1.jpg
نام کامل باشگاه باشگاه فوتبال رئال مادرید (Real Madrid Club de Fútbol)
تاریخ تأسیس 6 مارچ 1902
نام ورزشگاه سانتیاگو برنابئو
(گنجایش: 80?354)
مدیرعامل فلورنتینو پرز
سرمربی مانوئل پلگرینی
لیگ لالیگا
2008-09 دوم
آدرس اینترنتی http://www.realmadrid.com
افتخارات لالیگا: 31 بار، اولین بار در سال (32-1931) و آخرین بار در فصل (2007-2008)
جام حذفی: 17 بار، اولین بار (5-1904) آخرین بار در فصل (93-1992)
اروپایی: قهرمان جام قهرمانی اروپا: (لیگ قهرمانان 9 بار)، اولین بار در فصل (56-1955)، آخرین بار در فصل (2002-2001) قهرمان جام یوفا: 2 بار در سال‌های (86-1985) و (85-1984)
بین قاره‌ای: 3 بار در سال‌های (2000-1960)

باشگاه رئال مادرید یک باشگاه فوتبال حرفه‌ای اسپانیایی است.

تاریخچه

با 9 قهرمانی اروپا و 30 قهرمانی که در کلکسیون افتخارات خود می بیند با بیشترین رای از نظر فیفا بهترین تیم در قرن 20 شد. تشکیلات این باشگاه خیلی پیچیده است.

فوتبال در پایتخت اسپانیا توسط استادان و دانشجویان و جمعی از افراد دانشگاه Oxbridge معرفی و موسسه‌ای برای فوتبال شبیه فدراسیون های امروزی در سال 1895 شکل گرفت.

در سال 1900 باشگاه جدید فوتبالی در مادرید و اسپانیول شکل گرفت. بعد از جدا شدن اسپانیول بار دیگر نتیجه شکل گرفتن تیم Sociedad Madrid FC شد. این باشگاه پس از سه بار تغییر و تحول و پیشرفت بالاخره با نام باشگاه فوتبال رئال مادرید (Real Madrid Club) ثبت شد. انتخاب رنگ پیراهن برای آنها مشکل نبود و به دلیل نفوذ انگلیسی هایی که در آن جا نقش داشتند رنگ سفید را برای تیم خود انتخاب کردند. بعد از گذشت سال ها در لیگ بین المللی ، وقتی که رئال 4 قهرمانی (جام حذفی)del Rey"s را ، داشت مادرید صاحب دو قهرمانی در دهه 1930 شد. اما بعد از آن دو جام مادرید دو دهه صبر کرد تا دوباره برای قهرمانی راهی پیدا کند.

در پایان آنها تصمیم گرفتند که در تیمشان تحول ایجاد کنند و چهره تیم را عوض کردند و به تیمی مدرن برای همیشه تبدیل کردند. با بازیکن هایی مانند Alfredo Di Stéfano, Ferenc Puskás, Francisco Gento, Hector Rial, Raymond Kopa, José Santamaria در دهه 1950 موفقیت های این تیم دوباره آغاز شد.

آنها با اوردن جام به خانه در سال های 1957/58 ,1956/57 ,1954/55 ,1953/54 شاهد موفقیت خود در تغییر چهره تیمشان بودند.

در اولین بازی فینال در اروپا رئال به پیروزی 4 بر 3 دست یافت.

4 قهرمانی رئال و برگزاری جشن های قهرمانی این تیم را به اوج رساند. از جمله این موفقیت های می توان به برد 7 بر 3 رئال مقابل اینتراخت فرانکفورت در ورزشگاه Hampden Park در کشور استکاتلند در سال 1960 اشاره کرد.

در دهه 1960 سرنوشت رئال عوض شد. رئال رتبه‌ای بهتر از 8 در باشگاه‌های اسپانیا پیدا نکرد. تا زمانی که دوباره به لیگ اروپا رفت و در مقابل FK Partizan در سال 1966 به پیروزی دست یافت.

دهه بعد یعنی دهه 1970 برای رئال با موفقیت در سال های 1972, "75, "76, 78, 79 , 80 همراه بود.

رئال 5 قهرمانی پیاپی خود از سال 1986 تا سال 1990 را مدیون 5 ستاره مشهور خود به نام های Emilio Butragueño (el Buitre), Manolo Sanchís, Martín Vazquéz, Míchel Pardeza , Miguel Pardeza است.

نیمه اول دهه 1990 رئال صاحب 2 قهرمانی لیگ و یک قهرمانی جام حذفی شد. قهرمانی های رئال در این قرن با پیروزی بر یوونتوس در سال 1998 که باعث قهرمانی رئال در اروپا شد به پایان رسید.

این پیروزی ها باعث نشد که مدیر باشگاه Lorenzo Sanz بتواند جای خود را حفظ کند.

وقتی وی از کار برکنار شد یک نجیب زاده به رای هیئت مدیره به نام Florentino Pérez سر کار امد. Florentino Pérez با پشت گرمی هایی که از نظر سیاسی داشت دست به تقویت تیم زد و باعث بازگشت دوباره موفقیت به رئال شد. اولین خرید Pérez که یکی از شارژ های وی به تیم به شمار می رفت Luis Figo از تیم رقیب یعنی بارسلونا بود. این تقویت ها از سوی مدیر باشگاه باعث دومین قهرمانی اروپا در سه سال شد. که دومین قهرمانی با پیروزی بر والنسیا در پاریس حاصل شد. با اضافه شدن زیدان Zinedine Zidane تیم قوی تر شد تا سیاسیت مدیر باشگاه یعنی گرفتن ستاره‌ها و همزمان بازی دادن به جوانان که به نام زیدان ها و پاون ها ("los Zidanes y los Pavónes") با گرفتن هافبک خوش تیپ فرانسوی و دفاع جوانی به نام پاون معروف شده بود ، به انجام برسد.

این اقدامات باعث شد که رئال به عنوان بهترین تیم قرن 20 انتخاب شود.

نهمین قهرمانی رئال در باشگاه‌های اروپا که با گل دیدنی زیدان با تیم بایرلورکزن در ورزشگاه Hampden Park همراه بود باعث سر بلندی این تیم اسپانیایی شد.

سال بعد رئال فقط قهرمان اسپانیا شد که این موضوع باعث اخزاج مربی این تیم یعنی Vicente del Bosque شد و در همان سال بیش از 16 بازیکنان رئال مجوز ترک ایم تیم را گرفتند.

در این هنگام درها برای امدن بکهام (David Beckham) باز شد که این بازیکن با سر و صدای زیاد تبلیغاتی وارد مادرید شد. با امدن بکهام موج جدیدی از بر رئال حاکم شد و در زمینه تبلیغات فوتبالی نبظ بازار را در دست گرفت. به دلایل فراوان تیم رنج های زیادی را تحمل کرد و 3 سال را بدون قهرمانی پشت سر گذاشت. مربیان زیادی آمدن و رفتن ، بازیکنان زیادی هم جذب تیم شدند اما هیچ یک نتوانست تیم را از بحران خارج سازد.

بالاخره در اوایل سال 2006 پرز (Pérez) از سمت خود کناره گیری کرد تا راه را برای آمدن مدیر جدید در تابستان را هموار کند. سرانجام در جولای Ramón Calderón که عضو هیئت مدیریتی Florentino Pérez نیز بود با قول های فراوانی که داده بود با رای اکثریت به عنوان مدیر جدید انتخاب شد. با آمدن Fabio Capello به عنوان مربی مشغول به کار شد سرانجام باعث قهرمانی رئال در لیگ اسپانیا پس از 5 سال بدون قهرمانی همراه شد اما باز مدیران رئال نامهربانی کردند و Fabio Capello را کنار گذاشتند و برن شوستر آلمانی را جایگزین وی کردند. در آن فصل رئال خالی از بازیکنان ستاره مانند زیدان، بکهام ، کارلوس و رنالدو بود. [1] ...

بازیکنان

شماره
نقش بازیکن
1 پرچم اسپانیا دروازه‌بان ایکر کاسیاس (کاپیتان سوم)
2 پرچم اسپانیا مدافع آلوارو آربلوئا
3 پرچم پرتغال مدافع پپه
4 پرچم اسپانیا مدافع سرخیو راموس
5 پرچم آرژانتین هافبک فرناندو گاگو
6 پرچم مالی هافبک محمد دیارا
7 پرچم اسپانیا مهاجم رائول (کاپیتان اول)
8 پرچم برزیل هافبک کاکا
9 پرچم پرتغال مهاجم کریستیانو رونالدو
10 پرچم فرانسه هافبک لاسانا دیارا
11 پرچم فرانسه مهاجم کریم بنزما
12



یکشنبه 91/10/3 | 4:19 عصر | khedri | نظر
مطالب جدید تر مطالب قدیمی تر