بدن انسان ، پیشگیری، درد ها و درمان - مند خورموج(خلتک)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آدنوم دوپروستات تومور خوش خیمی است که بیشتر در مردان پنجاه سال به بالا دیده می شود .

 

 

علائم بالینی : آدنوم اغلب هیچ نشانه ای ندارد و فقط به وسیله لمس اتفاقی راست روده یا بروز اختلال در ادرار (‌ادرار مکرر و به مقدار کم بخصوص شب هنگام ) کشف می شود . گاهی اوقات نیز در ادرار خون دیده می شود .

 

 

آدنوم پیشرفته می تواند باعث حبس ادرار گردد .

 

 

پزشک معالج : متخصص کلیه و مجاری ادرار

 درمان : رعایت قواعد بهداشتی و پرهیزی ( پرهیز از پرخوری ، الکل ، ادویه جات ، طی مسافتهای طولانی با اتومبیل ) استفاده از داروهای ضد غلبه خون در پروستات ،‌در درمان مراحل اولیه آدنوم دوپروستات موثرند . در صورتیکه بیماری با این روش درمان نگردید ، می توان با عمل جراحی پروستات را برداشت . ( جراحی پروستات باعث انزال پس رفتی می گردد. )




جمعه 91/10/29 | 9:24 صبح | khedri | نظر

آبله مرغان بیماری بسیار مسری ویروسی است و معمولا کودکان 2 تا 10 ساله به آن مبتلا می شوند .

 

 

علائم بالینی : بیماری با تب 38 درجه سانتیگرادی و احساس خستگی ، آغاز می شود. آنگاه تظاهرات پوستی بصورت تاولهای کوچک تمام بدن را فرا می گیرد . سپس این تاولها به کبره هایی تبدیل می شوند که به هیچ وجه نباید آنها را خاراند ، زیرا اثر زخم برای همیشه باقی خواهد ماند . این کبره ها خود به خود می ریزند . عوارض آبله مرغان بسیار نادر و از نوع عوارض تنفسی یا عصبی می باشد .

 

 

پزشک معالج : پزشک عمومی

 درمان : برای درمان آبله مرغان از داروهای ضدخارش و محلولهای ضدعفونی کننده استفاده می شود . همچنین باید ناخن کودکان را کوتاه کرد و تا زمان بهبودی ، آنها را از رفتن به مدرسه بازداشت . ( واکسن آبله مرغان وجود دارد )‌. 




جمعه 91/10/29 | 9:23 صبح | khedri | نظر

درباره عملکرد غده پروستات توضیح دهید . چرا این غده بزرگ می شود و نیاز به جراحی پیدا می کند ؟ چگونه می توان از بزرگ شدن آن جلوگیری کرد ؟

غده پروستات یکی از اندامهای دستگاه تولید مثل مرد است . از این جمله بر می آید که دستگاه تولید مثل – هم در جنس زن و هم در جنس مرد – متشکل از چندین اندام مختلف است که با همکاری یکدیگر عمل تولید مثل را انجام می دهند . بنابراین برای فهم طرز کار هر قسمت و وظیفه بخصوصی که بر عهده دارد باید طرز کار کل دستگاه تولید مثل را شناخت .

 

 

با فرض اینکه تصوری کلی از عملکرد این سیستم پیچیده دارید طرز کار پروستات را بطور مختصر خدمتتان معرفی می کنیم .

 

 

این غده تقریبا به اندازه یک گردوی متوسط است که 20 تا 25 گرم وزن دارد . محل آن زیر مثانه است و لوله خروج ادرار که از مثانه خارج می شود از میان این غده عبور می کند . می دانید که مثانه اندام متعلق به دستگاه دفع ادرار است و بنابراین پروستات کاری با آن ندارد جز اینکه در مجاورت آن قرار گرفته است . جای غده پروستات در پائین ترین نقطه بدن است . بنابراین پزشکان متخصص برای اینکه از بزرگ شدن یا التهاب آن اطلاع پیدا کنند با وارد کردن انگشت در مخرج می توانند قسمت پشتی این غده را با لمس کردن امتحان کنند (‌این یکی از آزمایش های پروستات است ) .

 

 

این غده هم مثل همه غده های جنسی و اندامهای متعلق به دستگاه تولید مثل در دوران جنینی شکل می گیرند ، اما خیلی زود رشد و تکامل آنها متوقف می شود . سپس در دوران بلوغ ، یعنی هنگامی که هورمون های جنسی مردانه یا زنانه در شخص شروع به ترشح می کند آن غده ها ، و از جمله پروستات ، شروع به رشد و تکامل می کنند . بنابراین در این دوران است که غده پروستات در مردان کامل می شود .

 

 

اما در زنان همانطور رشد نایافته و به درد نخور باقی می ماند . کار این غده در جنس مرد ترشح یک مایع است که در هنگام عمل جنسی وارد مجرای دفعی می شود .

 

 

این مایع عمدتا شامل آب و چندین ماده شیمیایی دیگر است که وظیفه حمایت تغذیه ای برای اسپرمها را به عهده دارند . می دانید که اسپرمها در اندام دیگری ساخته می شوند ، اما هنگامی که دفع می شوند مایع پروستات با آن همراه می شود که زندگی کوتاه مدت آنها را تضمین کند .

 

 

غده پروستات در معرض سه ابتلاء عمده است : پروستاتیتس ، بزرگ شدن خوش خیم ، و سرطان .

 پروستاتیتس التهاب یا ورم کردن این غده است که در دوران فعالیت جنسی مرد امکان بروز آن هست . حمله کردن باکتری ها به این اندام موجب این بیماری می شود ،اما تورم (یا هیپرفونی ) خوش خیم پروستات که بزرگ شدن غیرسرطانی این غده است در سنین 60 تا 70 سالگی عارض می شود و یک عارضه تقریبا همگانی است . و بالاخره سرطان پروستات که احتمال وقوع آن خیلی کمتر از اختلالات دیگر این عضو است باز هم در سنین بالاتر از 60 شایع است . در هر حال همانطور که در بالا اشاره شد به علت آنکه این غده دور مجرای خروج ادرار از مثانه را گرفته است بروز هر یک از این بیماریها با تنگ شدن و حتی مسدود شدن این مجرا و دشواری دفع ادرار همراه است . از همین رو ، روش دیگری برای امتحان بزرگ شدن پروستات و تاثیر آن در تنگ کردن مجرای ادرار به وجود آمده که شامل استفاده از یک وسیله نوری به نام سیستوسکوپ است . با وراد کردن این وسیله مداد مانند که در نوک آن عدسی هایی است می توان مجرای ادرار را بررسی کرد و از باز بودن آن مطمئن شد .

 




جمعه 91/10/29 | 9:22 صبح | khedri | نظر

طبیعت بهترین پزشک است و بشر با بهره گیری از طبیعت می تواند به درمان قطعی بیماریهای خویش اقدام ورزد . اگر بدانیم که چگونه و به چه میزانی از داروهای گیاهی استفاده کنیم آنگاه می توانیم از گیاهان بطور مکرر در جهت درمان بیماریها استفاده کنیم . هر چند که سی درصد از داروهایی که در دنیا ساخته میشود از گیاهان تهیه می شود ولی از آنجائیکه در گیاهان داروئی ، ترکیبات شیمیایی مصنوعی اضافه نشده است فاقد عوارض شیمیائی بوده و بهتر و سریعتر به درمان بیماریها دست می یابیم . در دنیا بیش از صدها هزار گیاه داروئی وجود دارد ولی تکنولوژی استفاده از همه آنها در جهت درمان و پیشگیری از بیماریها کامل نشده و یا اینکه هنوز دانش بشری قادر به کشف همه خواص گیاهان نشده است .

 

 

انسان خاکی از تاریخ پیدایش خود از گیاهان داروئی استفاده و اطباء و دانشمندان یونان و مصر و ایران از هزاران سال پیش به خواص داروهای گیاهی پی برده بودند و از آن بهره جویی می کردند . هم اکنون نیز در داروخانه های سراسر کشور در جوار داروهای شیمیائی ، داروهای گیاهی نیز یافت می شود . هر چند که بیان فواید همه گیاهان داروئی در این مقوله نمی گنجد ولی سعی می شود تنها به برخی از آنها اشاره کنیم .

 

 

گل پامچال : ضد عارضه هایی چون تشنج ، فشارهای عصبی ، اختلالات کلیوی و ایجاد خلط .

 

 

گل سرخ : آرامبخش ، شیرآور، تقویتی ، قابض و شاداب کننده ، رفع عفونت چشم و گلو .

 

 

گل گاوزبان : ضد سرفه ، ملین ، ادرار آور جهت سنگ کلیه ، آرامبخش ،‌عرق آور ، تصفیه کننده خون ، ضد سوختگی و ضد دردهای روماتیسمی .

 

 

گل گندم : ضد التهاب ، قابض ، تهویه تنفسی .

 

 

گل لادن : زیبائی پوست ، التیام بخش ، تصفیه خون و ادرار آور.

 

 

لیموترش : ضد عفونت ، تصفیه کننده خون ، تقویت کننده ، تب بر ، پادزهر ، ظرافت پوست ، چاقی ، کم خونی ، تورم روده ها ، دمل ، کورک و زگیل .

 

 

گیلاس : مسهل ، ضد التهاب ، شاداب کننده ، ضد آرتروز ، تقویت کننده معده ، ضد دردهای کبد ، روماتیسم ، نقرس و تب .

 

 

گردو : ضد چربی خون ، ضد سوء هاضمه ، ضد تورم ، پیشگیری از سکته قلبی .

 

 

گزنه : ضد مسایلی چون اسهال ، خونریزی ، مرض قند ،‌افسردگی ، اختلالات گوارشی .

 

 

گل بنفشه : ضد گلو درد و التهاب و عفونت تنفسی .

 

 

فندق : بهبود دهنده واریس ، بواسیر ، ترمیم کننده زخم .

 

 

شقایق : زکام، سیاه سرفه ، برونشیت ، تنگی نفس ، گلو درد .

 

 

سیر : ضد سرطان ،‌کاهنده فشار خون و قند خون ، زگیل ، میخچه ، بیماریهای عفونی ، هضم کننده ، اشتهاآور ، دافع کرمهای روده ای .

 

 

سیب : درمان یبوست ، سوء هاضمه و تصفیه کننده خون .

 

 

زیتون : برای درمان مرض قند : ازدیاد فشارخون ، نقرس ، یبوست ، روماتیسم ، ضد التهاب ، تب بر و درمان زخم .

 

 

بومادران : ضد اسهال و بواسیر ،‌التیام بخش ، ضد نفخ ، ضد تورم و التهاب .

 

 

بنفشه : ناراحتیهای پوستی ، آرامبخش ، تصفیه خون ، تقویت بدن .

 

 

بابونه : سوء هاضمه ، تورم معده ، روماتیسم ، ضد تشنج ، ضد عفونی کننده .

 

 

آویشن : برای درمان خروسک ، سرگیجه ، میگرن ، اسهال ، اضطراب ، سرفه و هضم کننده ،‌تنظیم عادت ماهیانه ، محرک ،‌ضد تشنج .

 

 

آفتابگردان : ضد تب ، ضد اختلالات عصبی و سوء هضم و آرامبخش .

 تمشک : برای درمان مرض قند ( دیابت ) ، روماتیسم ،‌درد مجاری ادرار ،‌شاداب کننده قابض .




جمعه 91/10/29 | 9:22 صبح | khedri | نظر

افسردگی عبارت است از اختلال در شخصیت ، که طی آن دستگاه احساسی بیمار از کار می افتد .

 

 

این بیماری در افراد بسیاری دیده می شود. (‌سه درصد افراد جامعه به آن مبتلا هستند ) خطر اصلی این بیماری خودکشی است .

 

 

علائم بالینی :‌ باید بین افسردگی آندروژن و افسردگی پسیکوژن تمایز قائل شد .

 

 

در نوع اول از نظر فیزیکی یا روانی چیزی باعث این بیماری نمی شود اما در نوع دوم عوامل روانشناختی وجود دارد که می توانند علت بیماری را روشن کنند .

 

 

افسردگی آندروژن : علائم این نوع افسردگی عبارتند از : ترس زیاد و بیداری توام با اضطراب و تشدید استرس هنگام صبح .

 

 

افسردگی پسیکوژن : علائم این نوع افسردگی عبارتند از : حساسیت رفتاری نسبت به شرایط محیط ، بی خوابی ، میل به تشدید بیماری در هنگام شب .

 

 

اضطراب شدید از علائم هر دو نوع بیماری می باشد .

 

 

پزشک معالج : متخصص بیماری های اعصاب و روان .

 درمان : برای درمان این بیماری از داروهای ضد افسردگی و روان درمانی مناسب استفاده می شود .




جمعه 91/10/29 | 9:21 صبح | khedri | نظر
مطالب جدید تر مطالب قدیمی تر